zondag 2 maart 2014

Geroosterde kikkererwten

Een tijdje geleden heb ik deze verantwoorde snack ontdekt.  Nu zie je hier en daar steeds meer varianten terug. Het is ook eigenlijk zo simpel. De basis is kikkererwten en je maakt ze op smaak met de kruiden die je lekker vindt.  Dit keer een variant met pit!

Kikkererwten bevatten ontzettend veel ijzer, vitamine B en eiwitten.  Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hierna.

1 blik kikkererwten
1 el olijfolie
Snufje peper en zout
Snufje chilipoeder
Mespunt djinten (komijn)
2 mesputen paprikapoeder

Spoel de kikkererwten af en laat ze goed uitlekken.  Meng de olie met de kruiden en vermeng goed met de kikkererwten.



Leg de kikkererwten op een bakplaat met bakpapier. Bak ze nu eerst 20 minuten.  Na 20 minuten even omroeren en vervolgens nog 10 minuten afbakken. Hou ze goed in de gaten. Het ligt ook aan je oven. Bak ze eventueel langer of korter. kunnen ook wel eens ontploffen, kijk uit. Ze moeten lekker knapperig zijn. Ik vind ze lauw of koud het lekkerst.



TIP: lekker op een salade (als croutons) of in een wrap.
TIP: een blik van 400 gram kikkererwten kun je makkelijk in je eentje op. Als je eenmaal begint met eten, kun je niet meer stoppen
TIP: varieer met kruiden als, kerrie, uienpoeder,  knoflookpoeder,  cayennepeper, kerrie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen