dinsdag 6 augustus 2013

Zomersalade

Spinaziesalade met geitenkaas en frambozen

Een heerlijke gezonde salade als lunch. Omdat ik op warme dagen als vandaag echt geen zin in brood heb. Aan tafel is het altijd vechten om de frambozen en blauwe bessen. Als ik niet uitkijk pikken de kinderen alles van mijn bord en hou ik alleen spinazie over. Heerlijk toch, laat ze maar lekker meegenieten van deze gezonde dingen.

Frambozen zijn erg gezond en bevat verschillende vitaminen en vooral mineralen. Ze bevatten ook bijzonder veel vezels. Handig als je dus een keertje een broodlunch overslaat.

Daarnaast bevatten blauwe bessen antioxidanten. Deze spelen een belangrijke rol bij het verouderingsproces. Antioxidanten  werken ontstekingsremmend, cholesterolverlagend en beschermen tegen verschillende ziekten, zoals kanker.
Er zijn maar weinig voedingsmiddelen die meer antioxidanten bevatten dan blauwe bessen.
Superfood dus!

Ik gebruik geen hoeveelheden in dit recept. Gebruik hoeveel je lekker vindt!

Ingrediƫnten
Verse blaadjes spinazie
Zachte (honing)geitenkaas
Walnoten en pijnboompitten
Verse frambozen en blauwe bessen
Verse muntblaadjes

Voor de dressing meng ik frambozenazijn, honing, mosterd, olijfolie en versgemalen zwarte peper en zeezout. Kijk even wat je lekker vindt. Het is lekker als hij wat zoetig is door de honing.

Verwijder de dikke steeltjes van de spinazie en verdeel de blaadjes op een bord. Verdeel de frambozen en blauwe bessen erover. Rooster de pijnboompitjes in een droge pan. Verdeel de geitenkaas over de salade. Verscheur de blaadjes munt erover en garneer met de pijnboompitjes. Verdeel vlak voor het serveren de dressing erover. 

Eet smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten