woensdag 6 november 2013

Warme havermout met munt en sinaasappel

Jullie weten inmiddels wel dat ik niet graag ontbijt met brood. Ik ontbijt veel met havermout. Ik maak er pannenkoekjes van, gebruik het in smoothies of ik maak er warme pap van. Met de frisse toevoeging van munt en sinaasappel een goed begin van de dag.

Wat heb je nodig voor 1 persoon?
200 ml amandelmelk
sap van 1 sinaasappel
4 el havermout
1 kiwi
1 sinaasappel
2 tl hennepzaad
2 blaadjes verse munt

Kook de amandelmelk samen met het sap van 1 sinaasappel. Voeg als het kookt de havermout toe en zet het vuur laag. Laat nu een minuutje of 4 zachtjes garen. Doe in een kommetje en eet het met stukjes kiwi, stukjes sinaasappel, sliertjes munt en de hennepzaad. Voeg eventueel wat honing/suiker of ahornsiroop toe voor de smaak. Ik vind het zelf al lekker genoeg door de sinaasappel.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten