dinsdag 10 december 2013

Bietentaartjes met geitenkaas en pistachenoten

Zijn jullie al bezig met wat je met kerst gaat eten? Ik natuurlijk al wel. Eerste kerstdag ben ik lekker met mijn eigen gezinnetje thuis. Al zal ik waarschijnlijk de hele dag in de keuken staan. Maar hey, je hebt een passie of niet.

Vandaag ging ik het lunchgerecht voor 1e kerstdag uitproberen. Een enorm succes, wat een heerlijke smaken samen. Ik denk dat ik er 1e kerstdag bruschetta's met zelfgemaakte bietenhummus bij serveer. Dit recept zal ik ook delen op mijn blog.

Ingrediënten voor 2 personen
3 middelgrote gekookte bieten 
100 gram zachte geitenkaas
Handje verse peterselie
1 el citroensap
6 el olijfolie
1 tl honing
1 tl mosterd
Handje gepelde pistachenoten
Sla voor garnering
Kookring

Hak de peterselie heel fijn. Meng dit met de zachte geitenkaas. Snij de bieten in hele dunne plakjes. Zet een kookring op een snijplank en leg onderop een laagje biet. Smeer daarop een laagje geitenkaas en ga zo steeds om en om door. Druk tussendoor zachtjes aan. Eindig met een laagje biet. Leg nu het taartje op een bord en verwijder de ring.

Meng voor de dressing 1 el citroensap met de olijfolie, de mosterd en honing. Ik heb er gewone mosterd door gedaan en nog extra grove pitjesmosterd. Gewoon een halve tl extra. Maak op smaak met peper en zeezout.

Verdeel lekker veel dressing over en om het bietentaartje en strooi er pistachenoten over. Ik heb nog met grove pitjesmosterd en wat blaadjes sla voor extra garnering gezorgd. 

Bron: Simkookt.nl








 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten