dinsdag 24 december 2013

Kerst: Bietenhummus

Ik heb pas sinds kort hummus ontdekt. Het is gezond en lekker!
Met kerst serveer ik als lunch bietentaartjes. Ik maak er bruschetta's bij met bietenhummus. De hummus heb ik al gemaakt voor morgen dus ik kan dit recept al met jullie delen.
Ik eet het vaak op een cracker of een rijstwafel. Maar je kunt het bij veel gerechten eten.

De bietentaartjes kun je hier vinden.

Ingrediënten

300 gram kikkererwten uit blik uitgelekt
1 biet in blokjes
2 tenen knoflook in stukjes
4 volle eetlepels Tahin
1 klein scheutje olijfolie
het sap van anderhalve limoen
1 handje basilicumblaadjes
Halve tl limoenschil. 
1 klein theelepeltje komijnpoeder
1 klein theelepeltje korianderzaad gemalen
Peper en zout






Doe alle ingrediënten in een blender, keukenmachine of gebruik de staafmixer. Draai er een mooie roze, grove hummus van. Proef op zout en peper en garneer met wat basilicumblaadjes en een extra partje limoen.

Het recept komt van www.sarahaandekook.nl
De limoenschil is mijn eigen idee.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten