maandag 23 december 2013

Salade met geitenkaas en granaatappel

Ik ben gek op salades. Ik lunch er vaak mee. Meestal weet ik niet van te voren wat  iets gaat worden.  Het ligt eraan wat ik in de koelkast heb liggen.  Ik heb altijd fruit en noten op voorraad. Ook geitenkaas ligt vaak in mijn koelkast. Ik ben gek op de combinatie van geitenkaas, fruit en noten, dus een salade is al gauw goed voor mij.
Dit keer had ik nog een granaatappel liggen.  Ik wilde ook mijn zelf gedroogde tomaatjes gebruiken en dit is het resultaat.




Gemengde sla
Zachte geitenkaas
Hazelnoten (Ook lekker met walnoten)
Granaatappel pitjes
Zelf gedroogde tomaatjes (of uit pot)

Voor de dressing:
1 el olijfolie
1 el frambozenazijn
1 tl mosterd
2 tl honing
Peper en zout

Rooster de hazelnoten even in een droge pan en laat afkoelen. 
Maak de dressing volgens recept of gebruik een andere dressing.  Leg sla op een bord. Verdeel wat dressing erop. Leg de overige ingrediënten op de sla en verdeel nog wat dressing erover. Eet smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten