woensdag 8 januari 2014

Lunchsalade met aubergine, feta en croutons

Ik had nog een bosje verse dille en munt over van de hertenrugfilet van Donna Hay. 
Ik heb me door dit gerecht laten inspireren voor de lunch.

Ingrediënten voor 2 personen
Twee finke handen gemengde bladsla
1 kleine aubergine
Half stukje feta
Kwart stuk ciabatta brood, of ander stokbrood
Handje verse dille
Half handje verse munt
Olijfolie
Citroensap
1 flinke tl honing, ik gebruik biologische creme bloemenhoning

Snij de aubergine in dunne plakken en smeer in met olijfolie. Grill ze aan beide kanten gaar in een grillpan. Laat afkoelen.
Breek de ongebakken ciabatta in grove stukken. Doe ze in een ovenschaal en maak aan met olijfolie. Strooi er verse zwarte peper en zeezout over. Bak de croutons in ongeveer tien minuten op 200 graden bruin en knapperig. Ik heb op het laatste moment even de grill aan gezet zodat ze extra knapperig werden. Laat de croutons afkoelen.

Maak de sla aan met wat olijfolie. Leg de sla op een bord. Rol de plakjes aubergine op. Meng 2 el olijfolie met 1 el citroensap en 1 tl honing.
Verdeel de aubergine over het bord. Breek de feta in stukjes erover. Verdeel de dilletoppen en munt erover. Druppel nu wat lekkere dressing over de salade. Garneer op het laatste moment met de verse croutons. Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten