donderdag 9 januari 2014

Spaghetti met rode pesto en rivierkreeftjes

Een van mijn goede voornemens voor dit jaar is om vaker vis en vegetarisch te eten. Ik denk echt dat dat gezonder is als elke dag vlees. Het wordt ook aanbevolen,  twee keer per week vis. Ik hou van vis, maar op de een of andere manier eet ik het gewoon te weinig.

Dit recept heb ik al een tijdje niet gemaakt. Tijd om weer eens te proberen!

IngrediĆ«nten voor 2 personen. 
400gr Spaghetti
1 flesje kookroom(light)
2 pakjes rivierkreeftjes
1 bosuitje
1 potje rode pesto
1 bakje (kastanje)champignons
1/2 rode peper in kleine stukjes
Maizena
Verse basilicum

Bak de champignons bruin in wat olijfolie. Voeg de rode peper toe en bak even mee. Kook de spaghetti volgens de bereidingstijd op de verpakking. Ik gebruik zelf altijd volkoren spaghetti. Het is gezonder en het vult beter.

Voeg de pesto en de room toe en laat het heel zachtjes pruttelen.
Als je de saus te dun vindt kun je een theelepel maizena aanmaken met wat kookvocht en toevoegen.  Hierdoor zal de saus binden. Voeg nu de rivierkreeftjes en de in ringen gesneden bosui toe en laat deze warm worden in de saus. Je koopt ze al voorgegaard de is het heeft maar kort nodig.

Maak op smaak met zeezout en vers gemalen zwarte peper. Garneer met verse basilicum.

Ik serveerde er nog een salade van buffelmozzarella met gedroogde tomaatjes en basilicum, afgemaakt met olijfolie en peper en zout, bij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten