maandag 13 januari 2014

Tacokruiden

"Vroeger" kookte ik vaak met behulp van pakjes en zakjes. Heb je wel eens gezien wat voor rommel daar eigenlijk in zit? Suiker,  extreem veel zout, bindmiddel, conserveringsmiddelen...hier wordt je niet vrolijk van! 

Ik kook nu bijna nooit meer van pakjes en zakjes. Pastasaus, bamikruiden, je kunt gewoon alles zelf maken. Het is goedkoper, gezondernen je weet gewoon wat er in zit. Met andere woorden, alle rommel die er NIET in zit. Net zoals tacokruiden. Ik ben gek op de Mexicaanse keuken. Ik maak zelfs mijn salsasaus zelf. Makkelijk en gezond. Zo ook deze tacokruiden.  Ik heb gewoon altijd alle kruiden in huis, dus waarom zou ik een zakje kopen?  



1 1/2 tl paprikapoeder
3 tl komijnpoeder (djinten)
1 tl cayennepeper
1 1/4 oregano
1/4 uienpoeder
1/4 knoflookpoeder
1/4 gemalen chilivlokken
1 tl zwarte peper
1 tl zeezout



Meng alle ingrediënten met elkaar en je hebt een heerlijke taco kruidenmix!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten